Chcesz się skutecznie odchudzić? Zacznij od wyeliminowania cukru! Na początek przestań dodawać go do kawy i herbaty

Chociaż herbata i kawa są zdrowymi i niskokalorycznymi napojami, bardzo często psujemy je za pośrednictwem dodatku cukru. Co więcej, wiele osób łączy dodatkowy cukier w kawie lub herbacie z mlekiem, lub innymi kalorycznymi dodatkami. Innym przykładem takiego dodatku może być na przykład śmietanka do kawy. Zazwyczaj bogata w niezdrowe tłuszcze, które zostały wysoko przetworzone. Chociaż kalorie z kilku łyżek cukru w ciągu dnia lub dodatku śmietanki do kawy mogą nie wydawać się duże, w skali miesiąca, uzbierasz dużą dawkę energii.

W trakcie diety stosuj się do tej żelaznej zasady: samodzielnie przyrządzaj posiłki. Dzięki temu nie tylko wiesz, ile kalorii dokładnie zjadłeś, ale także możesz wymienić wysokokaloryczne produkty na te, które sprzyjają odchudzaniu. Nawet posiłki, które uważasz za zdrowe lub niskokaloryczne, mogą zawierać ukryte cukry i tłuszcze, co podnosi ich kaloryczność. Gotowanie własnych posiłków daje Ci lepszą kontrolę nad ilością spożywanych kalorii. Wykorzystaj tę możliwość i zwiększ porcję warzyw oraz owoców.

Nie trzymaj śmieciowego jedzenia w domu, aby nie tworzyć sobie pokusy przeszkadzającej w odchudzaniu

Niektórzy ludzie mają niezdrową tendencję do zajadania smutku lub spożywania dodatkowych kalorii, gdy są zestresowani. Z tego powodu warto trzymać się kolejnej bardzo prostej zasady. Po prostu prestań gromadzić niezdrowe pokarmy w swoim domu. Jeżeli nie będziesz miał w zasięgu ręki niczego, co możesz wykorzystać do podjadania, pokusa nie będzie zagrażała twojej diecie. Masz tendencję do zjadania ciastek, czipsów, paluszków i kilku innych niezdrowych przekąsek? W takim razie nie trzymaj ich w swoim domu. Problem z głowy!

Kolejny trik może wydawać się dla was dziwny, jednak w niektórych przypadkach sprawdza się znakomicie. Zacznij używać mniejszych naczyń podczas jedzenia. Wybieraj niewielkie miski i talerze. Dzięki temu, że zapełnisz małe naczynie do pełna niewielką ilością jedzenia, porcja będzie wyglądała na optycznie większą. Zgodnie z wieloma badaniami, ludzie w dzisiejszych czasach są skłonni do przejadania się, gdy nałożą sobie zbyt duże porcje na talerz. Unikaj takiego kłopotu, korzystając z niewielkich misek i talerzy.